Kalafiorowe placki z koperkowym sosem

  Szybko, smacznie i na każdą kieszeń to główne założenie akcji "Błyskawiczne piątki" zapoczątkowanej przez Małgosię z Daylicooking :) Moja dzisiejsza propozycja to placki z kalafiora podane z sosem koperkowym :)


  • kalafior
  • mozzarella
  • cebula
  • natka pietruszki
  • 6 łyżek mąki
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
Kalafiora dzielimy na różyczki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. W tym czasie przygotowujemy sos. Po odcedzeniu kalafiora rozdrabniamy go za pomocą widelca lub tłuczkiem do ziemniaków. Na patelni podsmażamy drobno pokrojoną cebulę. Mozzarellę kroimy w kostkę. Do kalafiora dodajemy cebulę, mozzarellę, jajka, pietruszkę, mąkę i przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Smażymy placki na oleju.   
Sos:
jogurt typu greckiego
łyżka majonezu
pokrojony koperek
sól
pieprz
Składniki sosu mieszamy ze sobą. Placki podajemy z sosem.

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana za odwiedziny, miło mi bardzo :)

      Usuń
  2. Ale mi narobiłaś smaka mmmmm mniam! jutro smażę :) tylko w kalafior muszę się zaopatrzyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę, mam nadzieję, że posmakują ;)

      Usuń
  3. Ale ciekawe danie. Jeszcze takich placuszków nie jadłam. Pyszne. Muszę kiedyś koniecznie zrobić i spróbować, bo uwielbiam placki warzywne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie jadłam placków z kalafiora, nawet nie wpadło do głowy, że tak można :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że teraz wypróbujesz ;)

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowe! Z takim koperkowym sosikiem muszą smakować bajecznie :) Dzięki za wspólny Błyskawiczny Piątek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję i pozdrawiam ;)

      Usuń
  6. W czasach gdy walczyłam z kilogramami robiłam sobie babkę z kalafiora. była pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiały być przepyszne...:-)Robię czasami kotlety z kalafiora:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę wypróbować - jestem ciekawa ;)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger