Chleb z otrębami

  Witajcie Kochani :) Obiecałam Wam powrót, a tu choróbsko mnie dopadło. Gorączki nie miałam więc do pracy codziennie dreptałam, ale po powrocie leżakowanie do rana uskuteczniałam :) Tak mnie znów na jakiś dobry chlebek naszło :) Przeszukałam mój ulubiony Kotlet TV i znalazłam bardzo interesujący przepis :) Zanim Wam go przedstawię zachęcam do odwiedzania Kotlet TV - wspaniałe kulinarne inspiracje :) Przepis jest na mały chlebek, jeśli chcecie normalnego rozmiaru w keksówce proponuję wziąć podwójną porcję. 

 

  • 250 g mąki pszennej
  • 80 g otrąb pszennych
  • 180 ml wody
  • 15 g drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
Drożdże rozpuściłam w odrobinie wody z łyżeczką cukru. Wrzuciłam do miski wszystkie składniki, dodałam drożdże, wymieszałam i wyrobiłam ciasto. Przykryłam lnianą ściereczką i zostawiłam do wyrośnięcia 1 godzinę. Po tym czasie przełożyłam do foremki i znów pozostawiłam, aby wyrosło. Piekłam 25 minut w 230 stopniach.
Chlebek bardzo smaczny - polecam wszystkim :)

3 komentarze:

  1. Ładnie wygląda:) a ja już się zaopatrzyłam w automat do pieczenia chlebka i piekę od czasu do czasu. Dziś właśnie też upiekłam ale staram się z mąki pszennej razowej bo jest zdrowsza. Nie ma to jak własny wypiek:))

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba ukradnę przepis :) uwielbiam domowe chlebki :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger