Tarta z rabarbarem, budyniem i bezą

       Maj przywitał nas dziś deszczem, a teraz bardzo nieśmiało słońce na nas zerka zza chmur.  Postanowiłam w pierwszym dniu maja powitać Was rabarbarowym wypiekiem. 

Rabarbar się u nas rozszalał  Pięknie rośnie, więc grzechem byłoby z tego nie skorzystać i się nim nie zająć :)


Przepis na tę cudownie smaczną tartę krąży w internecie, ja znalazłam na stronie Domowe wypieki :) Zrobiłam i z czystym sumieniem polecam :)
Ciasto:
200g mąki pszennej
100g margaryny
75g cukru
3 żółtka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na ciasto połączyć ze sobą, zagnieść z nich ciasto, owinąć folią spożywczą i wstawić do piekarnika na 30 minut.

Masa:
500 g rabarbaru 
budyń waniliowy
300 ml mleka
80 g cukru
Rabarbar umyć, pokroić na kawałki i zasypać cukrem - odstawić. Ugotować budyń na mleku. Rabarbar odcedzić i dodać do budyniu - dobrze wymieszać. Ciastem z lodówki wylepić natłuszczoną formę na tartę - brzegi również. Na ciasto wyłożyć budyń z rabarbarem i piec 20 minut w 180°C.

Beza:
100g cukru pudru 
3 białka 
Białka ubić ze szczyptą soli do piany dodawać stopniowo cukier puder. Bezę wyłożyć na ciasto i piec 25 minut w 160°C. Smacznego :)

15 komentarzy:

  1. Piękności :)) Ja jeszcze czekam aż mój podrośnie. Te z budyniem są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i będzie rabarbarowy urodzaj;) ja też uwielbiam z budyniem;)

      Usuń
  2. to ciacho tak pięknie wygląda, że chyba nawet przemogłabym się i zjadła z rabarbarem ;))))

    OdpowiedzUsuń
  3. A cóż to Małgorzato długie ząbki mamy na rabarbar;) zdarza się, zdarza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie sie prezentuje, poprosze kawaleczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje również - zapewniam ;)

      Usuń
  6. Śliczna tarta Ci wyszła! Nie przepadam za rabarbarem, ale pewnie bym się skusiła na kawałeczek Twojego wypieku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam, mniam, mniam!!! Pyszności!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super tarta, ja ostatnio robiłam z jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiała być pyszna - uwielbiam tarty ;)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger