Świąteczne przygotowania z Sunflower - pomarańczowa skórka

 Dziś kolejny post w serii "Świąteczne przygotowania z Sunflower". Chcę nim zachęcić Was do zrobienia kandyzowanej skórki pomarańczowej. Święta Bożego Narodzenia od dzieciństwa kojarzą mi się z zapachem pomarańczy :) Skórka pomarańczowa jest wspaniałym dodatkiem do świątecznych wypieków. Można przygotowując ją w ozdobnym słoiczku sprawić komuś smaczny i aromatyczny prezent. 


Wykonanie kandyzowanej skórki jest bardzo proste i nie musimy od razu obierać większej ilości pomarańczy, można skórkę do słoika dodawać stopniowo. Skórki pomarańczowe moczymy przez dwa dni w zimnej wodzie starając się przynajmniej trzy razy dziennie ją zmieniać. 

Po tym czasie wkładamy skórki do garnka, zalewamy wodą, zagotowujemy, odstawiamy na 10 minut, wyjmujemy i studzimy. Nożem usuwamy jak najwięcej albedo - białej części skórki.


 Skórkę kroimy w kostkę, ja bardzo drobną, a Wy jak wolicie :)



Przygotowujemy słoik i cukier.  W słoiku układamy 1 cm warstwę skórki na nią 0,5 cm warstwę cukru - ugniatamy i tak kontynuujemy, aż do ostatniej warstwy, którą musi być cukier.


Słoik zakręcamy i stawiamy w ciemne miejsce, kiedy cukier się rozpuści i z soku zrobi się gęsty syrop przekładamy do lodówki. Bez pasteryzacji można ją przechowywać w lodówce kilka lat.

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam skorke i uzywam jej nie tylko w wypiekach swiatecznych, pycha :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dodaję do czego się da ;) ta samorobna jest wspaniała ;)

      Usuń
  2. Oj tak czas zacząć przygotowania do świąt, ja już upiekłam pierniczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ciasto jeszcze "dojrzewa", jeszcze muszę poczekać ;)

      Usuń
  3. Znam ten sposób i masz rację, skórkę można dorzucać stopniowo. A domowa-najlepsza!!! :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie innej - sklepowa mnie przeraża ;)

      Usuń
  4. Nigdy sama nie robiłam pomarańczowej skórki kandyzowanej. Czas to zmienić :)
    Przepis wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię już od lat i jestem bardzo zadowolona, myślę, że i Tobie przypadnie do gustu ;)

      Usuń
  5. Dziękuję za podpowiedź Justynko właśnie mam 2 pomarańcze już wiem co zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już od lat nie wyrzucam skórek, jak nie dla siebie to robię w prezencie dla bliskich ;) taka smaczna, aromatyczna drobnostka ;)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger