Kruche z rabarbarem

 Piękna dziś pogoda :) Witam więc słonecznie wszystkich odwiedzających bloga :) Jak taka piękna pogoda to trzeba coś smacznego umieszać :) Kruche ciasto z rabarbarem - smak dzieciństwa. Polecam Wam przepis mojej babci :) Zabieramy się więc do pracy :) 


Przygotowujemy rabarbar, musi go być przynajmniej 1/2 kg. Myjemy osuszamy, jak trzeba obieramy i kroimy w kostkę. Zasypujemy 3/4 szklanki cukru i odstawiamy. W tym czasie przygotowujemy kruche ciasto. 3 żółtka ucieramy z 1/4 szklanki cukru, dodajemy szczyptę soli, 3/4 kostki miękkiego masła, kilka kropel olejku waniliowego i ucieramy. Zagniatamy ciasto dodając stopniowo 2,5 szklanki mąki. Ciasto odstawiamy na godzinę do lodówki. Po tym czasie wykładamy nim dno małej, prostokątnej blaszki. Nakłuwamy widelcem. Blaszkę oczywiście smarujemy olejem i oprószamy bułką tartą. Odcedzamy rabarbar i wykładamy na ciasto. Na rabarbar dajemy pianę z 3 białek, a na nią kruszonkę z 1/4 kostki masła, szklanki cukru i 1/2 szklanki cukru. Ciasto pieczemy około 50 minut w 160 stopniach. Po ostygnięciu posypujemy cukrem pudrem :) Samych słonecznych dni Wam życzę :)


12 komentarzy:

  1. oj tak -rabarbar !!jak jest już ciasto z rabarbarem to już czuć lato-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe ciasto, to również smaki mojego dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto z rabarbarem, które robi moja babcia wygląda bardzo podobnie. Myślałam, że przepis jest o wiele trudniejszy. Teraz może sama zabiorę się za przygotowanie takiego ciacha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciasto Justynko to Twoje zbiory? Też mam rabarbar w ogródku ale jeszcze za mały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie robiłam w tym roku , ale kusisz pysznościami Justyś :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusisz Justynko tym ciachem, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię rabarbar. Nie mam go w ogrodzie, ale widzę u sąsiadów. Zaczyna się sezon a u Ciebie prawdziwa uczta. Pozdrawiam Justynko

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie proste owocowe placuchy :) Justynko pyszności upiekłaś

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, uwielbiam ciasto z rabarbarem !

    OdpowiedzUsuń
  10. Same pyszności :) Ja tak uwielbiam kruszonkę, że każde ciasto z kruszonką mi smakuje :) takie małe uzależnienie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aj... Jak dawno nie jadłam ciasta z rabarbarem... A zrobiłaś mi taką ochotę, że już się nie mogę doczekać. Uwielbiam kiedy babcia robi to ciasto - jest najlepsze na świecie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszności:) już by się zajdło :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger