Ogórki małosolne

    W końcu przyszedł czas na ogórki małosolne :) U mnie idą jak woda :) Mam dwa wielkie słoje i jak w jednym się kończą robię już w drugim, żeby nie było "bezogórkowego" przestoju. 


Mój przepis na 2 kg ogórów - pewnie taki sam jak u wszystkich:
  • 2 l wody
  • dwie kopiaste łyżki grubej soli
  • główka czosnku
  • korzeń chrzanu
  • liście chrzanu
  • solidny pęczek kopru
Ogórki myję i obcinam końcówki wtedy będą gotowe już po dwóch dniach :) Na dno słoika układam większą część kopru, obrany i pokrojony korzeń chrzanu (jeden kawałek zostawiam na wierzch), liść chrzanu, układam ogórki, pomiędzy wciskam ząbki czosnku. Na wierzch kładę resztę kopru, chrzan, liść. W garnku zagotowuję wodę z solą i zalewam ogórki. Gotowe :)

11 komentarzy:

  1. no to wpadam jutro na ogórki :) uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam :) zapraszam, zrobimy sobie spotkanie przy ogórkach :)

      Usuń
  2. Mniam! Dobrze, że do Ciebie zajrzałam, też muszę zrobić:)
    Moje wysiane ogórki jeszcze nie owocują, są w fazie trzech liści:( może w połowie lipca coś zbiorę! ha ha...
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się będziesz Aniu długo nimi delektować :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pysznie:) A u mnie w piwnicy kiszone z zeszłego roku jeszcze stoją ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niech jeszcze postoją, nie ma jak małosolne, trzeba korzystać :)

      Usuń
  4. Ty już robisz! a ja się lenię ;) albo inaczej czekam na swoje z grządki, kwitną są maleńkie i jeszcze nie do zjedzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak więc przyjdzie na ciebie czas, ja się wtedy będę lenić :)

      Usuń
    2. To jest to, co tygryski lubią najbardziej :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger