Śledzie gajowego z suszonymi grzybami

       Witajcie :) Dziś prawdziwie odpoczęłam :) Dzień był piękny więc część czasu spędziłam na tarasie. Postanowiłam więc zrobić śledzie o których już dawno słyszałam, ale jakoś jeszcze nie miałam okazji się z nimi zaprzyjaźnić. Śledzie gajowego, a jak gajowego muszą być grzybki. Przepisik dla śledziowych smakoszy więc wrzucam.


  • 4 śledzie Matiasy
  • garść suszonych grzybków
  • ogromniasta cebula
  • pieprz
  • 3 łychy koncentratu pomidorowego
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • dwa listki laurowe
Śledziki kroimy na kawałki, a grzyby moczymy godzinę. Po tym czasie grzybki gotujemy około 15 minut, jak przestygną kroimy. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę i podsmażamy na łyżce oleju. Do podsmażonej cebuli dodajemy grzyby i smażymy przez chwilę. Pod koniec smażenia dodajemy listek, ziele, pieprz i koncentrat. Do przestygniętego sosu dodajemy pokrojone śledzie, mieszamy i przekładamy do słoika. Już po nocce spędzonej w lodowce śledzie są gotowe do degustacji :) Polecam :) Niech Wam wyjdą na zdrówko :)

13 komentarzy:

  1. Wersja z grzybami musi być bardzo smaczna :) Pozdrawiam Justyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, mniam, mniam, od samego patrzenia ślinka cieknie. Takich śledzików jeszcze nie jadłam :).

    OdpowiedzUsuń
  3. uświadomiłam sobie własnie że tak strasznie uwielbiam śledzie, a tak rzadko je robię :/ jakiś dziwny paradoks

    Twoje kuszą mnie niemiłosiernie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ponoć codziennie powinno się jeść śledzika :-) dla zdrowia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śledzie są beeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam :) Czekałam na ten komentarz :)

      Usuń
    2. oj nasza Ela dziś trafia na nieswoje smaki ;))) hihihihi....ale i tak ją uwielbiamy :D

      Usuń
  6. Uwielbiam śledziki, przepis idealny dla mnie Justynko :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z grzybkami jeszcze nie jadłam a wygląda apetycznie :-) Pozdrawiam serdecznie i spadam na wieś bez internetu.

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy przepis z grzybkami....chyba się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  9. każde śledzie są pycha,a z grzybkami to już w ogóle! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam lubię śledziki:) pyszka <3

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę ją zrobić, ale intryguje mnie nazwa śledzie gajowego, skąd on wziął śledzie w gaju?! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger