Ocet jabłkowy z delikatną gruszkową nutą :)

  Polecam wszystkim własnej domowej roboty ocet jabłkowy. Przepis zaczerpnięty z Kuchni Staropolskiej stosowany przeze mnie już sporo czasu z pełnym zadowoleniem :) We wszystkich przepisach na ocet jest cukier, który przyspiesza proces fermentacji. Mnie się jednak nie spieszy, wolę ocet bez cukru, można go wtedy stosować we wszystkich dietach :)  



5 jabłek i 2 gruszki umyłam i wraz z skórkami pokroiłam w słupki. Włożyłam do słoja i zalałam wrzątkiem tak, aby o 1 cm przykrywał owoce. Owinęłam gazą i odstawiłam w ciemne miejsce. Po dwóch tygodniach dodałam obierki z dwóch jabłek i gruszki i dolałam wody, aby o 1 cm je przykrywała. Po dwóch miesiącach przecedziłam przez sitko wyłożone kilkakrotnie złożoną gazą i przelałam do butelek. Ocet gotowy :)
Artykuł dostępny również na: Przepis na Kobietę :)

11 komentarzy:

  1. Justynko, chciałabym się z Tobą skontaktować mailowo, ale nie widzę maila :) ślepa jestem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię ocet, ja jeszcze dorzucam skórkę z razowego chleba.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe:)) nigdy nie robiłam sama a nawet nie wiem do czego sie używa ocet jabłkowy.. hehe:) mogłabyś wrzucić jakiś przepis, chętnie poczytam ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piję codziennie rano dwie łyżki rozcieńczone w wodzie 30 minut przed śniadaniem :) ponoć wspomaga odchudzanie :)

      Usuń
  4. super przepis , Justynko jak długo można przechowywać to cudo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko :) szczerze - nie mam pojęcia, u mnie schodzi szybko, codziennie pije dwie łyżki i dodatkowo dodaję do dań :) myślę, ze w ciemnym i chłodnym miejscu wytrzyma sporo, już nie sfermentuje - to ma za sobą :)

      Usuń
  5. ciekawy przepis, sama octu nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze musi być pierwszy raz Ewelinko :) spróbuj, warto :)

      Usuń
  6. Takiego własnie przepisu szukałam. Na pewno jest lepszy niż kupiony w sklepie i to jeszcze bez cukru. Super.

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger