Chleb domowy na drożdżach

Domowa kwarantanna zmusza wielu z nas do samodzielnego pieczenia chleba. Nie każdy z nas piekł i czuje się w tym dobrze. Wiadomo, że najlepszy chleb to ten na zakwasie i zachęcam każdego do zrobienia zakwasu w domu - zapraszam na przepis tutaj, ale jeśli zaczynacie to upieczcie takie na drożdżach. Prezentuje Wam przepis ze strony Obżarciuch jest to propozycja chleba dla początkujących. Polecam Wam.


  • 4 szklanki mąki pszennej typ 450
  • 2 szklanki mąki żytniej typ 720
  • 50 g świeżych drożdży lub 1 opakowanie drożdży instant
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 500 ml ciepłej wody
Jeśli korzystacie z drożdży świeżych zróbcie rozczyn z 1/2 szklanki ciepłej wody, cukru i łyżki mąki. Jak wyrosnąć dodać do mąki z solą. Jeśli korzystacie z drożdży instant dodajcie je do mąki i dokładnie wymieszajcie. Dodawać pozostałą wodę, wymieszac i zagnieść ciasto. Zostawić w misce przykrytej ściereczką przez 30 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie uformowac dwa bochenki i włożyć do natłuszczonych formek. Ja dodatkowo zwilżyła wierzch ciasta wodą, posypałam czarną solą himalajską i czarnym sezamem. Piekarnik nagrzać do 200 stopni i piec chleb przez 1 godzinę. Po upieczeniu wyjać z formy i ostudzić na kratce. Chleb jest pyszny - polecam.

Komentarze

  1. Musze spróbować bo ostatnio nie mogę zdobyć zwykłej żytniej tylko razową i zakwas jest jakiś nie taki :) a chlebek piec trzeba. Mam na dodatek KILOGRAM zwykłych drożdży :) Więc spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przymierzam się do zrobienia zakwasu. Jakoś odwlekam to i odwlekam, ale w końcu muszę. Na szczęście drożdżowe pieczywo wychodzi mi całkiem dobrze - tfu! odpukać na psa urok! 😀 Teraz pora na pieczywo na zakwasie! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wyśmienicie i pewnie też tak smakuje. Już bym go jadła z samym masłem ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste przepisy, ja akurat nie mam wprawy w pieczeniu chleba i wolę zrobić na drożdżach - na zakwas muszę jeszcze ,,poćwiczyć"

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko możesz mi wierzyć albo nie ale ja jestem córka piekarza a zakwasu zrobić nie umiem 😂 tato mój pokazywał mi kilka razy, koleżanki uczyły a ja jak nie umiałam tak nie umiem... Na drożdżach chlebek też robię tylko mój coś się rozpada i nie weim czemu. Tu w Norwegii mam jeszcze jeden problem bo nie mogę namierzyć mąki żytniej, kiedyś z Polski sobie przywiozłam i zakwas też nie wyszedł, także dobrze ze są drożdże 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię drożdżowe pieczywo. Piekłam już z różnych przepisów. Twój wygląda bardzo smacznie. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypiekam chleb na zakwasie, ale swoją przygodę z domowym chlebem zaczynałam właśnie od takiego na drożdżach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciągle nie zrobiłam swojego zakwasu, nie mam mąki. W najbliższych okolicznych sklepach nie ma mąki żytniej. Udało się mężowi kupić chlebową typu 570 (czy coś koło tego) i spróbuje pokombinowac tak, a drożdże jeszcze mam, bo moja mama kupiła mi bardzo dużo. A bardzo chciałabym zrobić wreszcie swój chleb :) Ten jest piękny i taki kuszący.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten przepis jest idealny dla zaczynających przygodę z własnym pieczywem.
    Polecam, tak samo jak Ty, w kolejnym kroku zrobienie zakwasu.
    A ten chlebek wygląda doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przymierzam się do domowego chleba, ale jakoś nie mam do tego serca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chleb wygląda extra. Faktycznie dla zaczynających swoja przygodę z chlebem idealny. I też polecam chleb na zakwasie. Zawsze mogę się z kimś podzielić jakby co;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Etykiety

akcja błyskawiczny piątek Alkohole ananas babeczki Babka Babka gotowana baleron banan barszcz batoniki bazylia bez pieczenia beza bezy biały barszcz bigos bigos ze słodkiej kapusty biszkopt biszkopty bita śmietana blok boczek botwinka Boże Narodzenie brokuły brzoskwinie budyniowy krem budyń bułki buraki bzu cannelloni cappuccino cebula chilli chipsy chleb Chłodniki chrzan Ciasteczka Ciasto ciasto francuskie ciasto naleśnikowe cukinia curry cynamon cytryna czarna porzeczka czarny bez czekolada czosnek danie obiadowe deser Dietetycznie do kawy do mięsa domowa przyprawa piernikowa domowa szynka domowa wędlina domowe musli domowe pieczywo domowej roboty Domowy ketchup domowy kisiel drożdże drożdżówka duszone dynia dżem fasola feta FIT Flaki granat granola gruszki grzyby suszone imbir jabłka Jajka jarmuż jednogarnkowe jogurt kajmak kajzerki kakao kakaowe kalafior kapary kapusta Kapusta modra kardamon karkówka karp kasza jaglana kawa kefir Keto kiełbasa ze słoika Kiszonki kiwi kluseczki kokos koktajl koktajlowe konfitura koperek kremówka Kruche kruszonka Kurczak kuskus kwiat czarnego bzu legumina lody łosoś Majonez Makaron maliny marchew marmolada Marynata masa serowa mascarpone masło orzechowe maślanka Mazurek mąka kukurydziana mąka orkiszowa mielone Mięsne mięta migdały miód młoda kapusta mogdały morele mozzarella Mrożonki Muffinki na grilla na kanapkę na kruchym spodzie Na słodko Na śniadanie na zakwasie na zimno na żeberkach naleśniki Nalewki Napoje nasiona chia nutella Obiad ogórki omlet orzechy otręby pszenne owsiane pancakes papryczka parmezan pasta jajeczna pasztet pączki pestki dyni pęczak pieczarki pieczone jabłko pieczone ziemniaki pieczywo pierniczki Piernik Pierogi pierś z indyka pierś z kurczaka pietruszka Pizza Placek Placki placuszki pomarańcze pomidorówka por porzeczki potrawy wigilijne przekąska Przepisy kulinarne Przetwory rabarbar rodzynki rogaliki Ryby ryż salami Sałatki schab seler ser serek sernik sezam skórka pomarańczowa skrzydełka Smalec soczewica solone orzeszki sorbet sos Sosy Surówka suszone pomidory suszony chrzan Sylwester syrop szaszłyki szparagi szpinak śledzie śliwki śliwki kalifornijskie Śniadanie/kolacja Świąteczne przygotowania z Sunflower Tarty Torty truskawki tuńczyk twaróg udka w kokilkach w occie w oleju Warzywa wątróbka Wielkanoc wino wiśnie Wuzetka z bakaliami z białek z lawendą z makaronem z makiem Z mąki Z olejem z owocami z piekarnika z szynkowara z warzywami zakwas zalewa octowa zapiekanka zielony szejk ziemniaki ziołowe Zrazy zupa-krem Zupy żeberka żurawina żurek