Francuskie kokardki z jabłkami

  Kokardki z ciasta francuskiego z jabłkami to szybki sposób na przygotowanie czegoś słodkiego do kawy :)


Trzy duże jabłka obieramy i roimy w kostkę, posypujemy cynamonem (około 2 łyżeczek) i mieszamy. Jeśli mamy kwaśne jabłka możemy dodatkowo posypać cukrem. Moje jabłka były tak słodkie, że tę część ominęłam :)


Ciasto francuskie oczywiście kupione - kto by się teraz bawił w przygotowywanie :)  Ciasto w rulonie nie wymaga dodatkowego rozwałkowania, jeśli kupujemy mrożone w kawałkach proponuję rozwałkować, ponieważ jest ono grubsze. Ciasto kroimy najpierw w kwadraty a następnie każdy na pół czyli w trójkąty :)




Polecam bardzo przydatny przyrząd - radełko do pizzy, inaczej nóż krążkowy, który rewelacyjnie nadaje się do krojenia surowego ciasta. Ja posiadam taki oto karbowany.



Na środek każdego trójkąta kładziemy łyżkę jabłek z cynamonem i sklejamy ze sobą rogi najdłuższego boku.




Następnie zwijamy w rulonik do samego końca.






Palcami odginamy nieco ciasto na bokach formując kokardki. Już gotowe układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy wodą i posypujemy brązowym cukrem.



Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni i pieczemy kokardki przez 15 minut. Gotowe :) Zawsze warto mieć w lodówce ciasto francuskie nawet nieoczekiwani goście nas nie zaskoczą :)

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie francuskie przysmaki a jak jeszcze pachną cynamonem to już mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniami! nie wpadlam na takie sposob wykorzystania jablek :) a to takie proste i szybkie!

    OdpowiedzUsuń
  3. no i zgłodniałam oglądając twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym taką pychotkę! Wyglądają bardzo smakowicie.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko wyglądają zjawiskowo. Kiedyś robiłam ciasto francuskie ale jest z nim "mega pracy". Dziś już by mi się nie chciało, przede wszystkim za mało mam na to czasu :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger