Malinowy mazurek

  Kochani czas ucieka i wielkimi krokami zbliżają się do nas Wielkanocne święta. W związku z tym zaczęłam powoli przygotowywać menu na tegoroczny świąteczny stół, odkurzać stare przepisy i wypróbowywać nowe. Postanowiłam również dzielić się nimi z Wami - mam nadzieję, że coś podpowiem. Na pierwszy ogień idzie bardzo smaczny, "rozrywany" przez wszystkich malinowy mazurek.

Przepis na małą kwadratową formę, pochodzi z zeszłorocznego Poradnika Domowego.

Ciasto:
  • 100 g mąki
  • 50 g zmielonych migdałów
  • jajko
  • 80 g masła
  • 2 przetarte żółtka
  • 50 g cukru pudru
Składniki na ciasto połączyć ze sobą, dokładnie zagnieść i wstawić do lodówki na 30 minut. Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Ciasto rozwałkować, wyłożyć nim dno formy i upiec, aby się zarumieniło. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Obrzeże:
  • 70 g miękkiego masła
  • 1,5 łyżki cukru pudru
  • żółtko
  • 100 g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Masło ucieramy z cukrem pudrem, dodajemy żółtko i ucieramy z przesianą mąką. Na obrzeżach ciasta za pomocą rękawa cukierniczego lub szprycy wyciskamy ciasto w dowolny wzór. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 10 minut. Ostudzić.

Galaretka:
  • 150 ml gorącej wody
  • 1,5 szklanki mrożonych malin
  • 1/2 galaretki malinowej
Maliny rozmrozić i dokładnie rozdrobnić widelcem. Galaretkę rozpuścić w gorącej wodzie i ostudzić. Do galaretki dodać maliny. Gdy galaretka zacznie tężeć wyłożyć na ciasto - wstawić do lodówki do całkowitego stężenia. Ozdobić według uznania. 


7 komentarzy:

  1. Jej! Co za cudo! Na pewno zrobię na święta!
    p.s. Justynko, wczoraj dostałam od Ciebie emaila, ze słowem"Hey!". Myślę, że znów jest coś nie tak z Twoją pocztą, nie otworzyłam tylko wyrzuciłam. Jeśli wysłałaś to sorki, daj znać.
    Całuski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ale świetnie wygląda ^^ również robimy mazurka ale nie jest tak kolorowy ^^
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny i taki owocowy. Mazurek całkiem dla mnie :)
    Super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej jaki piękny mazurek kochana aż ślinka cieknie 😀

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger