Kukurydziane bułeczki z makiem

 Kochani bardzo dziękuję wszystkim. którzy głosowali na mnie w Kociej zabawie. Dzięki Wam moje kolczyki "Filemon" zdobyły pierwsze miejsce - dziękuję :) Ale ja dzisiaj z bułeczkami pachnącymi, domowymi do Was przychodzę :) Zostawiam przepis i życzę smacznego :)

50 g drożdży
łyżka cukru
1/2 łyżeczki soli
400 g mąki pszennej
100 g kaszki kukurydzianej
jajko
szklanka mleka
1/2 szklanki wody
40 g masła
śmietana do posmarowania bułek 
mak do posypania
Do garnka wkładamy masło, dodajemy cukier, wlewamy mleko i wodę, podgrzewamy delikatnie tak, aby masło się rozpuściło. Wlewamy do miski, dodajemy pokruszone drożdże dokładnie mieszamy i czekamy aż wyrosną. Do drożdży dodajemy mąkę i kaszkę (wymieszane ze sobą), sól i jajko. Dokładnie wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne. Przez godzinę pozostawiamy ciasto pod przykryciem w ciepłym miejscu aby wyrosło i dwukrotnie zwiększyło objętość. Po tym czasie szybko zagnieść podzielić na 20 części i uformować bułki. Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia; przykryć i pozostawić pod przykryciem na 15 minut. Posmarować bułeczki śmietanką i posypać makiem. Wstawić do zimnego piekarnika i piec w 180 stopniach przez 45 minut. Bardzo, bardzo smaczne :) Polecam :)


4 komentarze:

  1. A dla mnie bułeczkę masz? Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisałam w magicznym kajecie i będę piec :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie wyglądają:) Ciekawy przepis. Buziak

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger