Ogórki z musztardą

  Witajcie w deszczową niedzielę :) Choć słońce ostro walczy na zachmurzonym niebie :) Może się przejaśni :) A u mnie czas przetworowy trwa nadal :) Dziś chcę się z Wami podzielić przepisem na musztardowe ogórki. Jak już kiedyś pisałam - ogórków robię bardzo dużo, bo lubimy :)  


Zacznę tak nietypowo - najpierw zalewa, którą zagotowujemy i studzimy.
Na 1 litr wody:
2 szklanki cukru
1 szklanka octu
2 łyżki soli
6 łyżeczek musztardy - ja używam sarepskiej

Ogórki myjemy, obieramy i kroimy wzdłuż na "cztery". Do każdego słoika wsypujemy płaską łyżeczkę gorczycy, 6 ziarenek pieprzu i 3 ziela angielskiego. Włożyć ogórki do słoików, zalać zimną zalewą, zakręcić i pasteryzować - ja robię to w piekarniku w 150 stopniach przez 20 minut. Polecam ogóreczki musztardowe na zimę :) Ogórkowi smakosze na pewno się nie zawiodą :) Spokojnej niedzieli Wam życzę i dobrego nadchodzącego tygodnia :)

4 komentarze:

  1. Moja teściowa jest ich wielką fanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj! one są pyszne! Ale sama ich nie robię, dostaję od mojej sąsiadki! Fajnie nieprawdaż?:))

    OdpowiedzUsuń
  3. przyznam się,że jeszcze takich nie jadłam...koniecznie muszę to zrobić
    dziękuję za przepis
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger