Czekoladowy tort z wiśniami

  Witajcie :) Dziś przedstawiam Wam czekoladowy tort urodzinowy Mani :) Niestety zdjęć pokrojonego nie mam bo zaraz po rozkrojeniu znikł jak kamfora :) 



Pierwszy krok to pieczemy biszkopt :)
4 jajka - żółtka ucieramy z pół szklanki cukru, a białka ubijamy. 
Żółtka łączymy z białkami, 2/3 szklanki mąki pszennej i 2/3 szklanki mąki ziemniaczanej oraz 2 łyżeczkami proszku do pieczenia. Ciasto wlewamy do tortownicy i pieczemy 30 minut w 180 stopniach. Po wystudzeniu kroimy na trzy blaty.
Śmietanę do kremu przygotowuję dzień wcześniej. 2 szklanki śmietanki kremówki mocno podgrzewamy, dodajemy 2 tabliczki mlecznej czekolady (można wziąć jedną gorzką) i mieszamy aż się rozpuszczą, zostawiamy na całą noc do schłodzenia. Na drugi dzień ubić na sztywno :) Biszkopt nasączyłam sokiem ananasowym, który mi został po sałatce :) Dwa blaty przełożyłam kremem i ułożyłam kilka wypestkowanych wiśni z nalewki. Trzeci blat przełożyłam wiśniową konfiturą. Kremem posmarowałam wierzch i boki tortu. Wierzch obsypałam kakao, a boki czekoladową posypką. Udekorowałam resztą kremu, perełkami i ażurkami z deserowej czekolady :) Efekt przeszedł wszelkie moje oczekiwania. Polecam wszystkim :)
Artykuł dostępny również na Przepis na Kobietę





36 komentarzy:

  1. Kusisz Justynko, a ja tak sie pilnuje ze slodyczami, bo to taka moja wielka slabosc:) Tort wyglad piekni i smakowicie:) Pozdrawia serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się pilnuję - no dobra próbuję się pilnować :) Jemu się jednak nie oparłam :) Dziękuję Kami i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Justynko piękny, wręcz królewski wypiek. Najlepszego dla Mai. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny i jak pięknie udekorowany :) Aż ślinka cieknie na sam widok :)
    Strasznie lubię torty w czekoladowym wydaniu ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino :) Czekoladowy ma wielu zwolenników :) My też do nich należymy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Tort wygląda bajecznie, mogę sobie tylko wyobrazić jak dobrze smakował. Jest w nim wszystko to co uwielbiam - wiśnie, śmietana i kakao :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, naprawdę się starałam :)

      Usuń
  5. No i proszę jaki piękny torcik. Wyobrażam sobie zadowolone miny gości. Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Że tak powiem:
    ALEŻ BYM ŻARŁA!!! :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękny torcik , gratulacje i poproszę kawałeczek

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam po nominację Liebster Blog Award :) http://zielonymyszak.blogspot.com/2014/02/nominacja-liebster-blog-award.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za nominację :)

      Usuń
  9. Kobieto !!! Litości nie masz ;)
    Wygląda obłędnie i pewnie tak samo smakuje, ehh... zjadłabym :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugi raz przywiozę do Torunia Śliweczko :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Moja Amelka wręczyła mi zeszyt: "masz napisz natychmiast receptę to jest przepiękny tort masz mi zrobić taki na urodziny"! :) No i masz babo placek jak ja to zrobię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz Małgosiu :) Dasz radę :) Nie taki on straszny jak na zdjęciach :)

      Usuń
  11. Wow! Ale kusisz! Tort wygląda przepięknie i na pewno tak smakował!
    Uściski urodzinowe dla Mani!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię tort czekoladowo wiśniowy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Narobiłaś mi smaku:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ jestem perfidna :) zrobiłam to z premedytacją :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Wygląda wspaniale a smakował pewnie jeszcze lepiej. Uwielbiam wiśnie!
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię wszystko co ma w sobie wiśnie :) Ewuniu dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  15. wygląda pysznie :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pyszota:) uwielbiam połączenie wiśni i czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja Ewelino :) Dziękuję :)

      Usuń
  17. Wspaniały torcik, wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Narobiłaś mi wielkiej ochoty na taka pyszność :) Przepiękny torcik ! Ale to musi być pyszne ummm :) Pychotka ! Zapisuje i będę robił tą pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Deserku to dla mnie wielki zaszczyt :) Dziękuję :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger