Sałatka wielowarzywna na zimę :)

   Sobota a u mnie szaleństwa "przetworowego" ciąg dalszy :) Dziś sałatka wielowarzywna uwielbiana przez całą moją rodzinę. Dominują w niej ogórki, do których dodajemy pozostałe warzywa: marchew, cebula, pietruszka, seler i papryki. Słodko-kwaśna zalewa czyni ją bardzo smaczną :) Polecam Wam, bo to świetny dodatek do obiadu.

Potrzebujemy:
  • 4 kg ogórków
  • 3 papryki czerwone
  • 3 papryki żółte
  • 3 papryki zielone
  • duży seler
  • 3 pietruszki
  • 5 marchewek
  • 4 duże cebule
Warzywa myjemy, obieramy  i kroimy w słupki, jedynie cebulę w krążki. Warzywa mieszamy, zasypujemy szklanką soli i zalewamy 9 szklankami zimnej wody. Odstawiamy na kilka godzin w chłodne miejsce - ja na całą noc. Po tym czasie odcedzamy warzywa z powstałego soku, wkładamy warzywa do czystych, wyparzonych i suchych, słoików lekko je ugniatając, a na wierzch posypujemy 1/2 łyżeczki gorczycy.
Zabieramy się za zalewę :) 
Do garnka wlewamy: 
  • 6 szklanek wody, 
  • 3 szklanki octu, 
  • wsypujemy 4 szklanki cukru
i zagotowujemy. Gorącą zalewamy warzywa i szczelnie zakręcamy. Pasteryzujemy w piekarniku 20 minut w 160 st. I gotowe :) Napracujesz się teraz, a za kilka miesięcy możesz się cieszyć wspaniałym smakiem :) Polecam wszystkim smakoszom :) 

10 komentarzy:

  1. Na pewno będzie pyszna :) Ja jutro z samego rana zabieram się za przygotowanie sałatki na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już próbowaliśmy jest bombowa :) Ciekawa jestem jaką zrobisz :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie ,,cudeńka" na zimę. Sama także robię przetwory. Nic nie może się równać ze smakiem swojskiej sałatki. Twoje wygląda wspaniale. Pozdrawiam Justynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam robić przetwory, choć mam problem z przechowywaniem - brak piwnicy w domu, biegamy do dziadka :) Pozdrawiam Beatko :)

      Usuń
  3. Wspaniałe pyszności na zimę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale i pewnie tak samo smakuje. Ja też robię sałatki w różnych kombinacjach. Teraz mam tapecie cukinię. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ciekawa jestem Ewuniu jakie robisz z cukinii, ja tylko robię leczo :)

      Usuń
  5. Własnie takiego przepisu szukałam...zaraz zabieram się do dzieła:-) Dodam od siebie jeszcze białą kapustę.
    Mam pytanie dot. pasteryzacji - czy słoiki dokręcamy całkowicie, czy lekko i dopiero po wyjęciu z piekarnika dokręcamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już przed włożeniem mocno trzeba zakręcić :) Jest pyszna, moja chyba nie przetrwa do zimy :) co chwilę ktoś otwiera słoik :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger