Malinowa tarta z białą czekoladą

  Przyjechała do mnie na kilka dni Lwica i przywiozła przepis na obłędną tartę. Tak sobie pomyślałam, że muszę szybciutko Wam ją przesłać, żebyście mogli nacieszyć się jej smakiem :) 


A więc do dzieła: 

Ciasto kruche - można użyć gotowego jak się komuś nie chce robić :) A dla całej reszty:

150 g mąki

30 g cukru

125 g pokrojonego w kostkę masła

1 łyżka wody (opcjonalnie)

Przesiewamy mąkę, dodajemy pokrojone na kawałki masło, cukier i skrapiamy łyżką wody (opcjonalnie). Zagniatamy ciasto i odkładamy na 30 minut do zamrażalnika. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C.  Po tym czasie wyjmujemy z zamrażalnika i wykładamy nim formę - pamiętać o bokach :) Wierzch ciasta nakłuwamy widelcem. Pieczemy około 25 minut, aż ciasto uzyska złoty kolor.

 

A teraz zabieramy się za to co najsmaczniejsze :)

200 ml śmietanki 36 %

120 g białej czekolady (najlepiej Alpen Gold albo Wedla)

1 jajko

maliny (mogą być mrożone)

Białą czekoladę łamiemy i roztapiamy w rondlu na małym ogniu, dodajemy śmietankę i mieszamy, aż masy się połączą. Odstawiamy z ognia i czekamy aż masa ostygnie. Jajko roztrzepujemy i przelewamy do masy czekoladowej, stale mieszając.

Maliny rozkładamy na spód upieczonego ciasta, zalewamy masą czekoladowo-jajeczną i wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 160 stopni C. Pieczemy ok. 15-18 minut. Po ostygnięciu można włożyć do lodówki, żeby masa zastygła :)



Artykuł dostępny również na Przepis na Kobietę

10 komentarzy:

  1. Justynko tarta na pewno jest przepyszna :) Ja to jestem łasuch, który przepada za białą czekoladą, więc prawdopodobnie się skuszę :) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jesteś łasuszkiem Jolu to gwarantuję że się w niej zakochasz :) ja jestem weekendowym i mnie powaliła na kolana :)

      Usuń
  2. Smakowicie się zapowiada:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha,bedzie dzis na deser ,a propo kuzynko gratuluje nowych zyciowych decyzji
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) decyzje podjęte teraz jestem w trakcie realizacji :) Mam nadzieję, ze z tarty będziesz zadowolona :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger