Rzeżucha:)

   Dawno, dawno temu, już nawet nie pamiętam z jakiej okazji, dostałam kurakową, śmieszniastą doniczkę. Gdy zastanawiałam się, co z nią zrobić wpadłam na pomysł, że zamiast na przeróżnych tackach mogę w niej zasiać rzeżuchę. Znalazłam pasujący do otworu plastikowy pojemniczek i od tego dnia do dziś na mojej przybornikowej, kuchennej tacy stoi kurak z rzeżuchą. Zachęcam - nie ograniczajcie jej do Wielkanocy ponieważ jest bogata w łatwo przyswajany jod, zawiera pewne ilości witamin: A, B1, B2, E, PP, a także siarkę, chrom, potas, mangan, magnez i wapń. 


Jedzenie rzeżuchy obniża poziom cukru we krwi i wspomaga prawidłową pracę trzustki. Powinni jeść ją cierpiący na  osteoporozę, anemię, tarczycę, chorobę wieńcową i reumatyzm. Rzeżucha oczyszcza organizm, wspomaga trawienie, dezynfekuje jamę ustną i układ pokarmowy. Dodatkowo jest kosmetykiem - poprawia wygląd skóry i paznokci. Polecam ją do kanapek, sałatek, surówek, zup, sosów i masła. 

9 komentarzy:

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger