A to ci Hultaj :)

   Proponuję Wam dziś Kochani Bigos Hultajski - mój ulubiony :)  


 Potrzebujemy: 
  • 1 kg kapusty kiszonej
  • 1 kg kapusty słodkiej
  • sól, pieprz, cukier
  • 2 cebule
  • suszone grzyby
  • kilka żeberek
  • boczek wędzony
  • kiełbasa
  • mogą być resztki mięsa i wędlin
Gotujemy żeberka w niewielkiej ilości wody do miękkości.
Kapustę kiszoną kroimy.  Kapustę słodką szatkujemy, oprószamy solą i ugniatamy, następnie zalewamy wrzątkiem na 10 min i odcedzamy. w dużym garnku na łyżce smalcu podsmażamy 2 cebule, gdy się zeszklą dodajemy odsączoną słodką kapustę i zasmażamy.  Dodajemy kapustę kiszoną i zasmażamy. Wszystko zalewamy wywarem z żeberek, dodajemy suszone grzyby. Gotujemy. Mięso z żeberek obieramy, kroimy i smażymy na odrobinie smalcu, to samo robimy z boczkiem, kiełbasą i wędlinami. Dodajemy do garnka z kapustą i gotujemy. Ja najczęściej gotuję bigos trzy dni. Dobrze jest jak on samoczynnie powoli ostygnie, a później powoli się podgrzewa. Dodaję także powidła śliwkowe, choć w Hultaju ona nie występują - to taka moja prywatna profanacja :) Bigos palce lizać - polecam :)
Artykuł dostępny również na Przepis na Kobietę

2 komentarze:

  1. Ja do bigosu dodaję śliwki wędzone, rodzynki i żurawinę. Też nie każdy przepis to poleca...ale lubię posmak tej słodyczy owoców w kwaśnym bigosie. Ale powideł nie dawałam nigdy...następnym razem na pewno dodam.:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger