Sylwestrowe zwyczaje

- Nie wolno w sylwestra sprzątać, grozi to wymieceniem szczęścia z domu.

- Przed północą albo przed wyjściem na sylwestrową zabawę panny powinny założyć nową bieliznę, koniecznie z metką i zadbać o piękny wygląd to zapewni powodzenie u płci przeciwnej w nadchodzącym roku. 


- Kiedy zegar wybije północ należy szeroko otworzyć okno lub drzwi. W ten sposób, symbolicznie zaprasza się Nowy Rok i dobre duszki do środka.
 
- Jeśli wsypiesz kilka ziarenek maku do butów, zagwarantujesz sobie wianuszek adoratorów.

- Robienie hałasu o północy odstrasza złe duchy, które mogłyby przynieść pecha w kolejnym roku. 


- Talerze w noc sylwestrową powinny mieć tradycyjny, okrągły kształt, a na stole musi być co najmniej jedna potrawa z kapusty - to zwiastuje powodzenie i spokój.

- Wypisać na karteczce swoje marzenie na nowy rok, a potem je spalić, a popiół wypić z szampanem.

- Wszystkie długi spłać przed końcem roku, nie pożyczaj pieniędzy w Sylwestra, bo inaczej przez cały nadchodzący rok będziesz tonąć w długach.

- Tego dnia włóżmy do majtek banknot -  przez cały rok będziemy „siedzieć" na pieniądzach.

4 komentarze:

  1. To ja dodam jeszcze jeden nie koniecznie sylwestrowy: "Nie wynoś śmieci w Niedzielę bo pieniądze wyrzucisz w błoto" - powiedzenie mojej babci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wynoszę w niedzielę, a odnośnie niedzieli jest jeszcze - "niedzielna praca w g....o się obraca :) :) :)

      Usuń
  2. Warto przypominać te wszystkie zwyczaje, ja o większości nie słyszałam, u mnie popularny był ten odnośnie pieniędzy - nie pożyczać i spłacać długi. No i taki ogólny przesąd to ten, że co będziemy robić w sylwestra to potem będziemy to robić przez cały rok :).

    OdpowiedzUsuń
  3. a widzisz to u mnie znów babcia powtarzała, że jaki Nowy Rok taki cały rok :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger