Pierniczki na drożdżach

 Mam dla Was pomysł na dodatek do prezentu dla najbliższych pod choinkę :) Ja takie oto prezenty daję dalszej rodzinie, znajomym i przyjaciołom :) Pięknie zapakowane i ozdobione, smakowite i aromatyczne pierniczki są świetnym dodatkiem do prezentu, pełnym miłości i poświęcenia :)



Składniki:
50 g drożdży
5 łyżek mleka
4 szklanki mąki pszennej 
szklanka cukru pudru 
2 jaja
3 łyżeczki przyprawy do pierników
2 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki sody oczyszczonej 
4 łyżki miodu
4 łyżki masła lub margaryny (ja używam Kasi)

Drożdże należy rozpuścić w mleku, dodać odrobinę cukru. W misce mąkę wymieszać z cukrem pudrem, sodą i przyprawami. Miód rozpuścić z masłem, przełożyć do miski z mąką, wbić jajka i rozczyn z drożdży. Ciasto wyrobić, rozwałkować na grubość około 5 mm na obsypanej mąką stolnicy. Wyciąć pierniki, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 8-10 minut w rozgrzanym piekarniku do 170ºC. 
Lukier: szklanka cukru pudru, łyżeczka soku z cytryny, białko, kilka kropel aromatu migdałowego. Wszystko należy wymieszać ze sobą i zmiksować. Gotowe. Potrzebna tylko wena twórcza. 


 Z przepisu podanego powyżej wychodzi 196 małych pierniczków, a lukier wystarcza w sam raz.
Wycięłam kółka z kolorowego brystolu, przykleiłam papierowe serwetki, ułożyłam pierniczki, zawinęłam w celofan, udekorowałam i gotowe :)
Artykuł dostępny również na Przepis na Kobietę

5 komentarzy:

  1. Pięknie wyglądają. Ty to masz pomysły. Pozdrawiam Kasia P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, cieszę się, że się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są piękne i wyglądaja smakowicie :-) świetny pomysł :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Szkoda, że tak późno na ten post wpadłam. Człowiek przed świętami niewiele ma czasu, a takie super pomysły przechodzą koło nosa.... zapamiętam go na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger