Piernik

 Piernik to moje ulubione nie tylko świąteczne ciasto. Oczywiście czy to Boże Narodzenie czy Wielkanoc - piernik musi być! Jednak gości on na moim stole dość często. Bardzo lubię to ciasto a i moim bliscy też za nim przepadają. Ale niestety nie każdy piernik dobry jest, a dobry to przede wszystkim aromatyczny i wilgotny. Najlepszy jest przełożony marmoladą różaną. To przepis na mój ulubiony, tradycyjny piernik, któremu jestem wierna od lat




Składniki
3 szkl. mąki
1 szkl. mleka
1 szkl. oleju
1 szkl.powideł
1 szkl.cukru
3 jajka
2 łyżki ciemnego kakao
2 łyżeczki sody
2 łyżeczki przyprawy do pierników, można dodać rodzynki i orzechy, polać polewą, posypać migdałami lub orzechami.


Wszystkie składniki dokładnie wymieszać na końcu dodać powidła i przyprawy. Piec około 50 minut w 180C.

8 komentarzy:

  1. Jedno z moich ulubionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na IV miejscu - Im-ce - sernik, II m-ce - szarlotka, III m-ce - makowiec :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo łatwy i zawsze się udaje :) polecam

      Usuń
  3. Fajny przepis ...skorzystam bardzo chętnie. Lubię korzenne smaki na słodko...jak mnie bardzo najdzie wtedy robię sobie w mikrofali mini pierniczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak reanimuję moją mikrofalę zgłoszę się po przepis z dziką rozkoszą :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad :) Napisz co o tym sądzisz :) Będę bardzo wdzięczna :)

Copyright © 2016 Sunflower - w wolnej chwili... , Blogger